hälsohelgen fortsätter

Var hemma hos min söta kompis L i går på stor tjejmiddagen. 16 stycken brudar hade hon klarat att samla ihop. Det var ett par tjejer där som man inte sett på ett par år och jag kan ju säga att en del saker har ju förändrats, det var tom en liten bebis med denna gången. Vanligtvis brukade det vara ett gäng partysugna brudar som träffades, drack en massa vin, snackade en massa skit och sedan ramlade ut på krogen, men jag kan säga att det var back in the days, dom tiderna är över nu. Ca 60-70% av tjejerna var numera stadgade, en del kunde man verkligen se det på. Jag vet att man inte får säga så, men en del människor förfaller verkligen när dom skaffar förhållande. Någon hade på sig samma kläder som sist (det var ca 6-7 år sedan) inget smink och såg bara allmänt förfallen ut, (de flesta hade även lagt på sig ett par kg extra i förhållandevikt som vi kallar det) sedan fanns det ju ett par som såg ut som dom alltid gjort, snygga fräscha och lyckliga, någon hade precis träffat en ny kille och såg så lyckligt nykär och strålade ut som man gör då. En av tjejerna hade som sagt var med sig sin nykläckta bebis, den tjejen är dock fortfarnde lika naturligt snygg som hon var tidigare, om inte snyggare tom. Och sedan var det oss, den trogna klungan med singlar som såg ut som vi alltid gjort, andra kläder och annan hårfärg bara på de flesta. Men jag måste säga att det var en jätte mysig kväll i alla fall. Åkte hem runt klockan ett och kände mig nöjd med kvällen. Idag känner jag mig skönt utvilad och redo för en mega utgång i kväll. Jag vaknade klockan nio i morse av att monstret slog mig ansiktet med tassen och tykte att nu får det vara slut på skönhetssömnen. Fick i mig kaffe och tog en ny promenad med stavarna (måste skaffa ett par egna när jag kommer hem till hålan). Kom hem, käkade frukost och sedan kom en av tjejerna och hämtade så drog vi ner till stallet. Solen strålade och det kändes som en dag i april snarare än 17e nov. Det var som gjort för en tur ut i skogen. M har två jätte fina hästar så jag brukar passa på att smita med henne till stallet när jag är hemma. Gud vad man har saknat att sitta på en häst och få gallopera fram längst en grusväg och bara få känna kraften av hästen som jobbar under en och vinden som viner i håret. Helt otrolig känsla som man måste uppleva för att förstå. Enda tråkiga med att rida när man inte har gjort det på länge är att man plötsligt börjar känna av muskler som man inte trodde att man hade. (Ser ni en blondin ute på krogen i kväll ikläd ett par höga klackar som går lika hjulbent som en cowboy så vet ni att det är jag). Men det är det värt. Gör man det så sällan som jag gör så njuter man till fullo varje gång.
Men som sagt var i kväll är det krogen som gäller nästan alla singeltjejerna från igår kände att det ryckte i partytarmen i dag, så nu skall parningsdräkten fram och så skall vi ut och njuta av att vi är fria. Inser precis vad klockan är, jag skall egentligen vara inne i stan om en timme, det tar 45 min in, och det enda som jag har fått gjort inför i kväll är att duscha och måla tånaglarna. Dags att skynda sig lite med andra ord. Hoppas ni får en kanon kväll. Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0