En slampa i nunnekläder, eller är det kanske tvärtom?

Jag landade i kära Götet i onsdags och i dag är min första dag som jag skall sova hemma. Det är iofs inte så illa (eller kanske bra) som det låter. Jag har våldgästat L och S ett par dagar nu, deras soffa är ju helt fantastiskt skön. Det tyckte tom djuret denna gången och sov hela natten hos sin matte. Sist väntade han tills att jag hade somnat innan han smet in till L och S i deras nya säng och trykte sig ner mellan dem (dom hade nya vita lakan som mitt svarta lilla monster tyckte att han skulle passa på att håra ner). Jag vaknade någon gång mitt i natten och ropade på honom och då kom han och lade sig bredvid mig igen, men på morgonen när jag vaknade så var han borta igen, och i stället hörde man tre stycken som snarkade i kapp i sovrummet. Man får inte vara dum.

Hade med mig djuret en dag i staden och skulle rasta honom och L´s kille S i Slottskogen medans hon jobbade. Detta gav ju djuret en chans att återigen bevisa att bara för att man har ett stort huvud så behöver man inte vara smart (han är lite som en del av de killarna som man har träffat genom åren, stor kropp, stor skalle, men sedan vart det inget mer).  Vi stod och kollade på änderna i dammen, det är ett ca en meter högt staket runt som man kan sitta på. Nu ansåg djuret att han också ville titta lite, så han tog sats och hoppade upp på staketet. Problemet är bara att han tog lite väl mycket sats och landade på andra sidan staketet, inne bland änderna. OJ! Jag skrattade så jag tjöt innan vi gemensamt fick lyft upp honom i nackskinnet. Tror ni att han lärde sig av detta, nejdå, tio meter senare gav han det ett nytt försök, men denna gången fick jag stoppat honom i tid.
Efter att ha promenerat staden runt i en massa timmar så drog vi hem på kvällen och hade middag och lite vin med L, S och hans kompis A. Höll på att däcka i soffan efter ha vart ute hela dagen.

När jag vaknade i fredags kom jag på att detta måste vara den perfekta dagen att springa runt i Nordstan och leta efter en passande klänning till nyår. Inte nog med att man måste ha en klänning, man måste ha en kläning med ett tema också. Tog med mig L´s kille S in för att jag tänkte att det kunde ju vara en kanon bra idé att få lite manligt smakråd också. Tvingade med den stackaren i ca 10 affärer på en timme. Det tog så lång tid för det var tydligen löningsdag och två dagar kvar till jul, det var helt hysteriskt ute. Folk var helt tokiga och det var lite djungelns lag som rådde, vässsa armbågarna och hugg er fram. Att försöka korsa strömmarna med gående folk var ungefär lika enkelt som att korsa E6an under rusningstrafik. Människorna var som en stor hord med galna bufflar på en gemensam snedtändning. Dom hade alla mord i blicken och det enda som stod i skallen på dem var; - FRAM; FRAM; FRAM... Var inne på HM och kikade, märkte att S började tröttna lite på att leta klänning. Plötsligt sliter han åt sig en svart historia och höll fram den. - Vad är det för fel på den, den var ju jätte fin? - Ja för det första så hänger den på avdelningen BiB vilket står för BIG IS BEAUTIFUL och för det andra så är det en storlek 48. Behöver du fler anledningar? Han såg ut som en skamslagen hund och linkade bort till ett annat ställ. Där hittade han en annan klänning som han tyckte skulle passa. Höll fram den, och jag pekade på en enorm skyllt över stället där han hittade den, MAMMA AVDELNING!! Det var nu han blev fråntagen jobbet som smakråd. Jag muttrade något surt så gick vi och käkade i stället.
I dag var jag ute i två timmar och lyckades få tag i allt till nyår. Nunna, med en väldigt kort liten kjol, högklackat och nätstrumpbyxor a´la franska flickor så blir det ju perfekt :-) Mina föräldrar skall dock inte få se outfitten innan nyår, då kommer jag nog inte utanför dörren skulle jag tippa på. Men jag visade dem hucklet och förklarade att jag skulle vara nunna i dag, pappa nickade och tykte att det var ett väldigt bra idé.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0