En blondins funderingar

När jag föddes för ca 28 år sedan så var jag svarthårig, men det var nog bara en liten miss i planeringen för efter ett eller två år så kom min blonda färg fram och jag har fortsatt vara blond fram tills jag var 25 då jag kom på att jag behövde en förändring. Anledningen kan ha vart för att jag kom in i en ack så liten 25 års kris men det tror jag inte eller så kan det ha varit för att det tog slut med det otrogna svinet, eller kanske en kombination av dessa två, vem vet? Jag sprang i alla fall ner till första bästa frisör och bad om att bli brunett. Tre timmar senare kom man ut som en ny människa. Under mina 2,5 år som brunett kom jag fram till att det är en viss skillnade i att hur folk behandlar en. Som blondin så blir man ju klassad som lite osmartare än resten och lite billigare. Detta visade sig bla i form av att de oftast överskattade tio i tre raggen glesnade och man kan ju inte skylla på att jag passad bättre som blondin för alla vet ju att den som kör det sista desperata ragget innan stängning är ju bara ute efter att få göra lite fy skäms efteråt. Nu är det ju då inte direkt tid att försöka hitta någon som stämmer in på ens 2 sidor långa kravlista med allt från max 165 cm och 55 kg, skall kunna baka bullar som mamma, skall tycka om katter och skogspromenader etc. Det är ju snarare som att gå på Willys en söndag klockan fem, ok ditt vanliga favvo märke är slut men om du nu skall bli mätt i kväll så får du ta det som finns och det brukar ju vara något i stil med Eldorado (undantagen finns om du som jag bor i en studentstad, där ryker Eldoradon först för det är vad vi fattiga studenter har råd med). Det samma gäller på krogen, ta det som finns eller gå hem hungrig. Men tydligen är man inte lika hett byte längre som brunett, inte ens om man hade på sig en slampig topp. Det kanske är därför blondiner ses på som billigare? Vi får fler sista minuten ragg och jag vet att det kan komma som en chock för en del killar, men vi tjejer har faktiskt också drifter. Ibland kan det vara skönt att gå hem med en kille bara för att ha sex och sedan klä på sig på morgonen, gärna innan han vaknat och smita hem och hoppas att ni inte ses allt för snart igen. Och är utbudet bra så varför tacka nej?
Den andra skillnaden som jag märkt var ju detta med intelligensen. Folk tror verkligen att blondiner är osmartare,, Varför detta måste man ju fråga sig. Kan det vara så att hjärncellerna dör av väteparoxid? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0