där alkoholen går in kommer vettet fram eller hur var det nu?

Oj oj oj så dumt det kan bli ibland. Var ute med ett par av tjejerna i klassen i går och deras respektive. Skulle bara ta en öl men det blev 4 eller 5 i vanlig ordning. Och sedan var man ju berusad igen, på en vanlig vardag och allt. Problemet var bara att efter andra ölen så kände man sig lite vad skall man säga? sugen på att kramas lite med nått handjur. Och eftersom min vanliga telefon är på reparation (igen) så har jag ju bara kvar min gamla. På den nya telefonen så hade jag varit smart och raderat alla numer till folk som jag inte borde ringa, men tyvär så råkade ett par av de numrena ligga kvar i min gamla telefon. Hur eller snarare varför jag kom på att det skulle vara en smart ide är fortfarande lite oklart, men jag lyckades i alla fall bränna iväg ett meddelande till en gammal "vän" ;där jag frågade om en "filmkväll" var på tapeten snart. Jag har inte vågat berätta detta för någon av mina vänner och jag vet att ett par kommer ju bli lite besvikna, bland annat I (sorry gumman, men det kändes som en alldeles förträfflig ide då) Men jag fick i alla fall svar att det var det visst det, det var ju bra, problemet är bara att han är borta i helgen så detta kommer att få vänta till nästa vecka och jag vet inte helt om jag är lika sugen då. Ville ju kramas i går. Hade jag haft ett alkolås på telefonen så hade mitt liv vart så mycket bättre.
Lite senare på natten så var det i alla fall dags för den lilla cykelturen på 3 km hem till gettot. Är lika faschinerad varje gång jag klarar att ta mig hem utan att krocka eller ramla, börjar bli kung på cykling nu... Vaknade i morse klockan sju när klockan ringde, skulle vara hos tandläkaren klockan nio, (undra vem som kom på den lysande ideen att lägga det så tidigt) och tänkte bara blunda en liten stund till, inte sova bara blunda lite till. Vaknade klockan kvart över åtta lätt panikslagen, kommer ut i köket och där ser det ut som jag har haft ett gäng rövare som har ätit en massa mat och bara lämnat tallrikar och bestick på bordet. Insåg ganska snabbt att det var jag som hade levt rövare kvällen innann när jag skulle ha fyllemat. Så det var bara att börja dagen med att diska och laga gröt. La mig på soffan en liten stund efter frukosten för jag skulle bara kolla en grej på nätet och fastnade som vanligt på FB, denna dumma sidan är otroligt beroendeframkallande och förstör mitt liv, ja ja jag vet jag är en svag människa.. Kollade sedan på klockan och insåg att jag skulle vara hos tandläkaren en kvart senare, det tar ca 14 min ner och jag låg i soffan i min pyjamas. Men jag hann i tid. Kan bara säga att det är tur att jag inte har tillgång till en bil, jag håller på att köra ihjäl mig bara på cykel. Jag kan bara inte förstå hur svårt det kan vara för folk att flytta på sig när dom ser att man vill fram. Måste man gå på cykelbanan? Fattar inte bilar att dom har väjningsplikt för cyklar? Hur svårt kan det vara?? Kanske skall önska mig en hjälm i julklapp, eller en bil kanske.. Tyckte i alla fall synd om min tandläkare som var tvungen att rota runt i min mun i dag. Öl och ciggaretter brukar inte lukta tårta dagen efter även om man panikborstat tänderna på morgonen. Men nu slipper jag och min tandläkare varandra på ett år, fast jag måste säga att min tandläkare är en fantastisk kvinna, hon ger mig alltid dubbel dos bedövning (önskar man kunde få sövas när man ligger där i stället, narkos är ju da shit), borrar försiktigt och tar lite betalt. Jag borde dock snart få klippkort där efter att ha vart där 4 gånger på tre veckor. Men nu är man pank, fast hålfri med nypolerade tänder i alla fall. Borde egentligen återgå till min hemtenta nu, jag har precis suttit i 9 timmar och ordbajsat två sidor som jag hoppas på att jag får godkänt på. Men detta är ju så mycket roligare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0