att stjäla godis från barn och lite annat

Jaha, då har man gjort det igen. Retat upp karman, fast denna gången var det verkligen inte meningen.
Jag hade tvättid i går morseklockan sex. Var såå trött när jag packade med mig grejerna ner i tvättstugan,men till min stora lycka ser jag att den andra tvättstugan också är ledig så jag kunde köra fyra maskiner samtidigt. Jippi!!  Slängde in kläderna i alla fyra maskinerna och satte på max längd på programmen så jag hade en anledning att sova en hel timme, gick hem,kröp ner i sängen och somnade i två timmar (skulle bara sova 45 min). Kommer ner i tvättstugan och möts av två söta men arga pensjonärer. Oups, det var tydligen inte ledigt, hade kollat fel dag. Det visade sig att dom hade kommit fem minuter efter mig men hade vart tvugna att vänta där nere i en timme på att min tvätt skulle bli klar på deras tvättid.. Oj, skämdes som en hund och bad om ursäkt, dom var inte glada.. Så nu måste jag hitta på något för att bidka dem som sitter med karmaregistret eller vem det nu är som straffar folk för deras synder.. 

Har lekt amatör psykolog i dag i två timmar åt diverse vänninor för att försöka dämpa mitt dåliga samvete för tvättstugeincidenten, det var ju nästan värre än att sno godis från ett litet barn (fast det kan iofs vara ganska kul. Synd bara att dom skriker så..)
Den ena vänninan har ett psycho ex som egentligen borde spärras in, hans senaste idé gick ut på att dom skulle skriva ett kontrakt där det stod att hon inte fick träffa någon annan förrän deras gemensamma hund dött (hunden är 5 mån gammal). Det skulle mao innebära ca 10-13 år HALLÅ!!! Han ville även att hon skulle komma och bo hos honom som pojkvän/flickvän i fyra dagar så dom kunde få ett "clean break". Jag skrattade så jag tjöt när jag hörde detta eftersom jag trodde att det var ett skämt men tydligen inte..  Hon var dock mer sugen på att korka upp Dompan för att fira att hon äntligen var av med puckot, tur att hon inte berättade det för honom.
Jag kan säga att jag numera är glad över alla de killarna jag har träffat i mitt liv, en del kanske inte har varit de skarpaste i lådan, men i jämförelse med detta så hade dom ju klarat ett intelligenstest med bravur och en stjärna i kanten, kanske tom hade platsat i mensa..
Den andra vänninan är bara olyckligt kär den stackars lilla tjejen. Alla har vi ju varit där och det är lika hemskt varje gång. Det värsta är ju att inget av det man säger hjälper ju. Lill tjejen är ganska blyg och lätt skrämd (vi har inte känt varandra så länge) Och eftersom jag misstänker att jag inte tillhör den helt normala delen av Sveriges befolkning så har jag tillbringat en halvtimme i telefon med att berätta om mina gamla misstag i livet och kärleken så hon har något att skratta åt och förhoppningsvis inse att det kan vara värre och kanske känner sig lite gladare när hon somnar i kväll. Fick i alla fall ett stort tack för att jag fick henne att skratta för första gången på tre dagar innan vi lade på. Det är tur att man inte har så mycket hämningar och kan bjuda på sig själv. (jag gav henne även namnet och adressen till förra veckans Mr petit i fall hon verkligen ville ha något att känna sig misserabel över..) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0